Mar 232021

Dlaczego śniadanie jest takie ważne?

Jesteśmy świadkami zmiany kulturowej gdy chodzi o jedzenie śniadań. Co ważne, odmiana ta całkiem nie dotyczy wagi do nich przywiązywanej – śniadanie było oraz wciąż jest zgodnie uważane za ważny element dnia. Dotyczy tymczasem psychicznego usposobienia – jeszcze powszechniej powodem spożywania śniadania jest nie prawie bezrefleksyjne kontynuowanie zabranych z domu zwyczajów lub uczucie obowiązku, lecz konkretna decyzja pochodząca z przekonania o korzyściach z niego wynikających. Zmiana dotyczy również tego, jakie artykuły są na śniadanie wybierane, jak również wymagań odnośnie funkcji śniadania we właściwym rozpoczęciu dnia.

Śniadanie natomiast skuteczniejsza koncentracja

Bez podania organizmowi dobrego paliwa nie przebiegniemy maratonu. Tak samo jest z mózgiem, jaki stanowi 2 proc. wagi ciała oraz wypala aż 20 proc. sił! – Pracownicy ogromnych korporacji niezwykle niejednokrotnie są na “diecie zapaśników sumo”, inaczej pomijają śniadania oraz zjadają dwa ogromne posiłki w przeciągu całego dnia. Pierwszy przeważnie koło południa, natomiast inny wieczorem, na krótko przed snem.

Zjedzenie śniadania ma multum korzyści

Usprawnia gęstość żywieniową diety, wiążę się z bardziej prozdrowotnym wyborem artykułów konsumpcyjnych w przeciągu dnia, dzięki porannej ilości sił w formie śniadania, czujemy się dłużej syci oraz rzadziej wybieramy słodkie zakąski, natomiast więcej jemy owoców oraz warzyw. Poprawie poddaje własna ogólna kondycja systemu, dzięki spożytym elementom żywieniowym w porannym posiłku (witaminy z grupy B, jod, cynk, żelazo). Cieszymy się doskonalszą pamięcią, jest poprawa uczenia się.

Jak komponować śniadanie?

Niezwykle istotna jest też jakość jedzonych śniadań. Najlepiej, by zdrowe śniadanie składało się z artykułów zbożowych pełnoziarnistych, m.in. pieczywa (razowego, graham), płatków zbożowych (owsiane, żytnie, gryczane, jaglane), musli, otrębów. Artykuły owe są źródłem błonnika pokarmowego, jaki zapewnia poczucie sytości i cukrów złożonych, jakie są trawione oraz wchłaniane do krwi powoli, natomiast tymże samym systematycznie dają sił systemowi. Dzięki temu nie dochodzi do szybkich wahań poziomu glukozy (cukru) we krwi, jak ma to miejsce w wypadków jedzenia cukrów prostych (odmiennie węglowodanów prostych).

Dzięki śniadaniu będziesz jeść zdrowiej


Twoje śniadanie winno składać się z bogatych w błonnik artykułów pełnoziarnistych (pieczywo, płatki owsiane) i białka (jaja, mleko, mięso). Dzięki temu zapobiegniesz w przeciągu dnia zachcianek na niezdrowe artykuły oraz przekąski. Badacze przeanalizowali sprawę oraz osoby, jakie jedzą bogate w białka śniadania zdecydowanie rzadziej sięgają następnie po śmieciowe jedzenie.